KOMUNIKACJA Z URZĘDEM
W 2020 roku strona internetowa Gminy Lubin zyskała nową odsłonę! Jako jedna z pierwszych w regionie została dostosowana do wytycznych WCAG2.1 ułatwiając dostęp osobom z niedowidzeniem. Strona internetowa Gminy Lubin to miejsce, w którym zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy jak i lokalni działacze znajdą szereg ważnych informacji i aktualności. W 2020 r. na stronie internetowej Gminy Lubin zamieszczano aktualności i komunikaty oraz liczne zaproszenia na wydarzenia organizowane przez gminę, sołectwa i osiedla oraz organizacje pozarządowe. Statystyki strony internetowej prowadzonej przez Google za ostatni rok zanotowały ruch w ilości średnio 8.000 odsłon miesięcznie. Równocześnie zamieszczane były także posty, filmy i wydarzenia na gminnym facebooku.
W 2020 r. Gmina Lubin na mocy umowy zawartej w grudniu 2019 r. wdrażała innowacyjne usługi e-administracji. Nowy system zastępuje obecnie funkcjonujące programy, dzięki czemu mieszkańcy Gminy będą mogli zdalnie załatwiać większość spraw urzędowych. Z użyciem profilu zaufanego na platformie ePUAP będzie można wypełnić deklaracje, zapłacić podatki czy uiścić opłaty za śmieci, a także sprawdzić stan swoich zobowiązań, czy terminy najbliższych płatności. Mieszkaniec otrzyma także SMS-y z informacjami o zbliżającym się terminie płatności czy ważne komunikaty z życia Gminy. Ze strefą usług elektronicznych Gminy Lubin można zapoznać się tutaj.
W 2020 r. w Gminie funkcjonował bezpłatny mobilny system powiadamiania i ostrzegania. System Powiadamiania SMS jest bezpłatnym kanałem przekazu informacji skierowanym do mieszkańców Gminy Lubin. Ci mieszkańcy, którzy pobrali aplikację otrzymywali w 2020 r. ostrzeżenia pogodowe, komunikaty o zagrożeniach oraz komunikaty urzędowe lub zapowiedzi wydarzeń kulinarnych i sportowych.
W 2020 r. za pośrednictwem aplikacji wysłano łącznie 278.178 powiadomień, do 6.218 użytkowników.